Beginn des Seitenbereichs:
Seitenbereiche:

  • Zum Inhalt (Zugriffstaste 1)
  • Zur Positionsanzeige (Zugriffstaste 2)
  • Zur Hauptnavigation (Zugriffstaste 3)
  • Zur Unternavigation (Zugriffstaste 4)
  • Zu den Zusatzinformationen (Zugriffstaste 5)
  • Zu den Seiteneinstellungen (Benutzer/Sprache) (Zugriffstaste 8)
  • Zur Suche (Zugriffstaste 9)

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Seiteneinstellungen:

Deutsch de
English en
Suche
Anmelden

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Suche:

Suche nach Details rund um die Uni Graz
Schließen

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche


Suchen

Beginn des Seitenbereichs:
Hauptnavigation:

Seitennavigation:

  • Universität

    Universität
    • Die Uni Graz im Portrait
    • Organisation
    • Strategie und Qualität
    • Fakultäten
    • Universitätsbibliothek
    • Jobs
    • Campus
    Lösungen für die Welt von morgen entwickeln – das ist unsere Mission. Unsere Studierenden und unsere Forscher:innen stellen sich den großen Herausforderungen der Gesellschaft und tragen das Wissen hinaus.
  • Forschungsprofil

    Forschungsprofil
    • Unsere Expertise
    • Forschungsfragen
    • Forschungsportal
    • Forschung fördern
    • Forschungstransfer
    • Ethik in der Forschung
    Wissenschaftliche Exzellenz und Mut, neue Wege zu gehen. Forschung an der Universität Graz schafft die Grundlagen dafür, die Zukunft lebenswert zu gestalten.
  • Studium

    Studium
    • Studieninteressierte
    • Anmeldung zum Studium (Wintersemester 2025/26)
    • Infos für Studierende
  • Community

    Community
    • International
    • Am Standort
    • Forschung und Wirtschaft
    • Absolvent:innen
    Die Universität Graz ist Drehscheibe für internationale Forschung, Vernetzung von Wissenschaft und Wirtschaft sowie für Austausch und Kooperation in den Bereichen Studium und Lehre.
  • Spotlight
Jetzt aktuell
  • StudiGPT ist da! Probiere es aus
  • Infos zu Studienwahl & Anmeldung
  • Crowdfunding entdecken
  • Klimaneutrale Uni Graz
  • Gefragte Forscher:innen
  • Arbeitgeberin Uni Graz
Menüband schließen

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Sie befinden sich hier:

Universität Graz Hacking Innovative Pedagogies Neuigkeiten DCU Blog Posting (National Institute for Digital Learning)
  • Über das Projekt
  • Unsere Partner
  • Austausch
  • Resultate und Materialien
  • Neuigkeiten

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Donnerstag, 16.06.2022

DCU Blog Posting (National Institute for Digital Learning)

Read the whole Posting here.

The first meeting for an exciting new Erasmus+ funded project was recently held at the University of Graz, Austria with project collaborators from Aalborg University, Denmark and Dublin City University, Ireland (DCU). The DCU/NIDL research team involves Eamon Costello, Mark Brown, Orna Farrell, Enda Donlon and Prajakta (Lily) Girme.

Mark represented DCU at the kickoff meeting (pictured above). At the core of the “Hacking Innovative Pedagogies: Digital Education Rewilded” (HIP-DER) project is the goal of re-imagining traditional models of higher education. The project responds to the challenges of building a more equitable and inclusive digital society and emphasises the transformative role higher education can play in developing more active, digitally competent and diversity-minded European citizens.

The project aims to rethink how to use new digital technology in more creative ways that support transformative pedagogical approaches. Such approaches in this project have an underlying philosophy of listening, responding and co-creating with networked communities of teachers and students and do so in innovative ways that attempt to ‘rewild’ traditional models of pedagogy (Macgilchrist, 2021; Carver, et al., 2021; Ryberg et al., 2021). By rewilding we mean processes that start by unbundling or substituting traditional structures, objects and practices with ones that are  more native, fit-for-purpose and transformative to a given environment.

While the concept of ‘rewilding’ is open to conjecture, it reflects a response to the growth of “Big EdTech”, the way institutions have centralised their digital infrastructure at the expense of local innovation and assimilated new technology into traditional ways of teaching, habitats of learning and narrow channels of assessment.

The project team will produce several outputs, including:

• Insights report on current practice

• A framework for rewilding digital learning ecologies

• Compendium of innovative practices

• Hacking innovative pedagogies MOOC

• Guidelines for hacker pedagogy

The DCU team look forward to welcoming our project collaborators from Graz and Aalborg to Dublin in December for the next project meeting and progressing the project’s aims (although the Austrian hospitality of the first meeting will be hard to match).

Stay tuned and find our more:

The project website is currently a work in progress but more information about HIP-DER will be added over the coming months. You can also catch the DCU NIDL team members at the upcoming EADTU’s Innovating Higher Education Conference 19-20th October 2022 in Athens where we will present on our work to date. Contact Eamon Costello <eamon.costello@dcu.ie>, the project lead, if you are interested in learning more about DCU’s work in this space and how we could work with you in hacking innovative pedagogies.

References

Carver, S., Convery, I., Hawkins, S., Beyers, R., Eagle, A., Kun, Z., … & Soulé, M. (2021). Guiding principles for rewilding. Conservation Biology, 35(6), 1882-1893. https://doi.org/10.1111/cobi.13730

Macgilchrist, F. (2021). Rewilding technology. On Education. Journal for Research and Debate, 4(12). https://doi.org/10.17899/on_ed.2021.12.2

Ryberg, T., Davidsen, J., Bernhard, J., & Larsen, M. C. (2021). Ecotones: a Conceptual Contribution to Postdigital Thinking. Postdigital Science and Education, 3(2), 407-424. https://doi.org/10.1007/s42438-020-00213-5

Weitere Artikel

Makerspace Kick-Off Event on the 30th October, 2023 at 5pm.

Beginn des Seitenbereichs:
Zusatzinformationen:

Universität Graz
Universitätsplatz 3
8010 Graz
  • Anfahrt und Kontakt
  • Pressestelle
  • Moodle
  • UNIGRAZonline
  • Impressum
  • Datenschutzerklärung
  • Cookie-Einstellungen
  • Barrierefreiheitserklärung
Wetterstation
Uni Graz

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche